L’associació ALPI estrena imatge en el seu cinquantè aniversari

19 febrer, 2018
Elena Rovira

És un treball creatiu, però lluny de la improvisació. La tria de la imatge identitària va lligada amb l’impacte, i aquest s’obtindrà si es recorda en un tancar i obrir d’ulls i si connecta amb els valors que representa l’entitat. El nou logo d’ALPI és de llarga durada. Per molts anys de bona feina!

Abans de construir la imatge, ALPI ha fet un gran exercici introspectiu per connectar amb l’essència que li ha mantingut durant cinquanta anys d’història i donar valor a aquells trets diferencials que formen part del seu ADN. Cinquanta anys que ha teixit un cercle de relacions de tota una comunitat: usuaris, famílies, professionals d’atenció i la ciutat que els acull, L’Hospitalet del Llobregat.

També ha creat un Pla estratègic pels tres anys vinents i que marca objectius d’envergadura que requereixen l’acompanyament d’una estratègia comunicativa per assolir els reptes marcats.

Prèviament a posar imatge, forma i lletra, ha calgut reflexionar sobre què volem explicar i quina és la raó perquè ALPI existeix, quina solució dona, per a qui i a quins cercles es vol acostar en un futur. Un procés que s’ha sintetitzat en tres focus que responen als actuals atributs de l’entitat:

 

El seu focus d’atenció és l’usuari a qui se li ofereixen serveis integrals i que l’atenció rebuda és centrada en les seves necessitats (atenció centrada a la persona i escolta activa). Aquesta atenció ve marcada per l’aire de treball de cooperació i optimisme que traspua l’entitat, així com comptar amb un equip dinàmic, creatiu i flexible a les demandes.

Aquests eren dos focus importants i destacables, evidents en tan sols obrir la porta de l’entitat. Però hi havia un tercer, no tan visible, que s’ha construït durant el temps d’història: l’entitat sempre ha apostat per la professionalitat tant en l’equip de treball, els projectes que emprèn, com en la resposta als clients de productes elaborats. Aquesta actitud li ha correspost en tenir cert renom al territori com a entitat sòlida i fiable, fet que calia donar-li llum i valor. Aquest atribut és el que s’ha potenciat més a l’hora de crear la marca identitària, buscant un equilibri entre la seriositat (professionalitat) i la vistositat (dinamisme, alegria de l’organització).

La frase reclam, al costat de les persones amb discapacitat intel·lectual, va directe a la raó de ser de l’entitat, el treball amb l’usuari, frase que s’allunya de missatges assistencialistes i potencia l’autonomia i la vida independent de les persones amb diversitat funcional. Aquest missatge pren molta força amb la imatge utilitzada: cada usuari compta amb persones diverses al seu costat, ni per sobre, ni allunyades.

Ha estat un enorme plaer acompanyar a ALPI en tot aquest procés. Només desitjar-los llarga vida i tot el reconeixement per la bona feina dipositada cada dia durant cinquanta anys!

 

Aquest projecte s’ha realitzat amb equip, juntament amb l’expertesa en estratègia i màrqueting d’en Jordi Boixadós i la professionalitat del disseny de l’Enric Muñoz.

No comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *